ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ ΤΑΞΗ: Ένα ακόμα πυροτέχνημα ή σύγχρονη αναγκαιότητα;
Τα νέα προγράμματα σπουδών έρχονται, μαζί και η ιδέα για υλοποίηση μιας νέας (για την Ελληνική εκπαίδευση) μεθόδου διδασκαλίας, την ανεστραμμένη τάξη. Η εφαρμογή της δεν θα είναι φυσικά υποχρεωτική αλλά πιθανόν θα εφαρμοσθεί σε περίπου πειραματικό στάδιο από οποίον εκπαιδευτικό επιθυμεί με την σύμφωνη γνώμη των μαθητών του φαντάζομαι.
Στο διαδίκτυο θα βρούμε πολλά άρθρα σχετικά με το θέμα αυτό, με τους περισσότερους αρθρογράφους και σχολιαστές να εκφράζον άκρως αρνητική και ειρωνική στάση. Από την άλλη υπάρχουν αρκετοί θετικά προσκείμενοι εκπαιδευτικοί που αναλύουν το θέμα παρουσιάζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του θέματος και άλλους που έχουν ήδη υλοποιήσει την μέθοδο και παρουσιάζουν την δουλεία τους.
Σε επίπεδο παιδαγωγικής θεώρησης, η μεθοδολογία της ανεστραμμένης τάξης συνδέεται με εφαρμογή μαθητοκεντρικών και εποικοδομητικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, καθώς δίνει τη δυνατότητα αποτελεσματικότερης διαχείρισης του διδακτικού χρόνου στην αίθουσα διδασκαλίας με σκοπό την καλλιέργεια των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών μέσα από την εμπλοκή τους σε μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικού, εποικοδομητικού και συνεργατικού χαρακτήρα.
Οφέλη:
- ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία
- καλύτερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
- θετική προδιάθεση και αύξηση αλληλεπίδρασης
Προβληματισμοί:
- άνιση πρόσβαση στην τεχνολογία
- αύξηση χρόνου μελέτης στο σπίτι
- δημιουργία ψηφιακού υλικού
- ποιότητα και αξιοπιστία ψηφιακού υλικού
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Προσωπικά θα προσπαθήσω να υλοποιήσω το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης τη νέα σχολική χρονιά αφού μου αρέσει να δοκιμάζω κάτι εναλλακτικό και είμαι υπέρμαχος της χρήσης ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Στην πλαϊνή δεξιά στήλη θα βρείτε σχετικό υλικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου