ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό. Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών.


 ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
(Η περίπτωση της Ελλάδας και της Φινλανδίας)
  
δείτε και τα 5 video της έρευνας του Παύλου Τσίμα στο youtube


Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
(Πως η τεχνολογία μπορεί να φέρει την επανάσταση στην εκπαίδευση) 

Οι μέθοδοι και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται τόσο για τη διδασκαλία και την εκμάθηση αλλάζουν αρκετά συχνά, ενώ πολλές τεχνολογίες έχουν υποσχεθεί να φέρουν την επανάσταση στην εκπαίδευση, χωρίς όμως να το καταφέρνουν. Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σημερινή τεχνολογία ώστε να αλλάξουμε τον τρόπο που οι άνθρωποι μαθαίνουν, διατηρούν και διαδίδουν πληροφορίες;
  ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ http://www.videoman.gr/71985

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
(Τρείς κύριες επικοινωνιακές αντιλήψεις)
Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εισήγηση του κ. Χρίστου Μηλιώνη  συμβούλου των Μαθηματικών στο 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Μαθηματικης Εταιρείας (2000) 
Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται οι κυριότερες προσεγγίσεις της επικοινωνίας και επιχειρείται μια περιγραφή της σχέσης της Διδακτικής των Μαθηματικών με τις βασικές επικοινωνιακές αντιλήψεις, που διαμορφώνονται κατα την διδασκαλία των Μαθηματικών και επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Παρουσιάζονται οι προσεγγίσεις της επικοινωνίας απο την πλευρά της Κυβερνητικής, της Ψυχολογίας, του Ριζοσπαστικού Κονστρουκτιβισμού και της Σημειωτικής.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: ΕΔΩ 

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να αφιερώνει χρόνο και ενέργεια για την προπαρασκευή του μαθήματος κάθε διδακτικής ώρας. Βασικό μέρος αυτής της προπαρασκευής είναι το σχέδιο μαθήματος, που η ποιότητά του επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα του μαθήματος, διότι μόνο με την προσεκτική προετοιμασία του μαθήματος εξασφαλίζεται ότι θα διδαχθούν επαρκώς και αποτελεσματικά οι κυριότερες έννοιες του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ 
 
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
 
 Σε αντίθεση με τις μέχρι τώρα παραδοσιακές μεθοδολογικές προσεγγίσεις, όπου τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα διδάσκονται χωριστά, η διαθεματική προσέγγιση καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των μαθημάτων και ενιαιοποιεί το περιεχόμενο της διδασκαλίας με στόχο την ολόπλευρη εξέταση των φαινομένων. Η εφαρμογή της διαθεματικής προσέγγισης ευνοεί τη χαλάρωση της ταξινόμησης και της περιχάραξης που χαρακτηρίζουν τα παραδοσιακά προγράμματα. Αποδυναμώνει τον απόλυτο διαχωρισμό στα περιεχόμενα των διαφορετικών μαθημάτων (ταξινόμηση), καθώς και την περιχάραξη, δηλαδή, τον αυστηρό εξωτερικό έλεγχο στην επιλογή, στην οργάνωση και στο ρυθμό προσέγγισης της γνώσης
 
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ 
 
ΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ 
ΔΙΕΘΝΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ UNESCO 
  Στέλλα Βοσνιάδου

Οι ψυχολογικές αρχές που περιγράφονται σε αυτό το φυλλάδιο ανακεφαλαιώνουν ορισμένα από τα σημαντικά πορίσματα της τρέχουσας έρευνας για τη μάθηση και αφορούν στην εκπαίδευση. Προσπαθούν να ενσωματώσουν έρευνες από διαφορετικές περιοχές της ψυχολογίας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η εκπαιδευτική, η εξελικτική, η γνωστική, η κοινωνική και η κλινική ψυχολογία. Οι έρευνες αυτές μας έχουν προσφέρει νέες ιδέες για τη μαθησιακή διαδικασία και την εξέλιξη της γνώσης σε πολλούς τομείς μελέτης. Κατά συνέπεια, τα αναλυτικά προγράμματα και ο τρόπος διδασκαλίας αλλάζουν στα σχολεία σήμερα, προσπαθώντας να γίνουν πιο μαθητοκεντρικά παρά δασκαλοκεντρικά, να συνδέσουν το σχολείο με τις πραγματικές συνθήκες ζωής και να εστιαστούν στην κατανόηση και στη σκέψη παρά στην απομνημόνευση και την απλή εξάσκηση. 

 
   ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ: ΕΔΩ 

ΤΟ ΔΕΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ
 Γιατί τα παιδιά τρέμουν τα μαθηματικά;
Μάθημα-φόβητρο για όλες τις γενιές, τα μαθηματικά εξακολουθούν να χωρίζουν τους μαθητές σε μυημένους και αμύητους. Οι ειδικοί εξηγούν πού οφείλεται η κλασική φοβία των αριθμών και πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 
Μπουνάκης Δημήτρης - Διδακτικό Υλικό: Πως να το λύσω
Μπουνάκης Δημήτρης - Σχέδια Διδασκαλίας Λυκείου 2010-11


ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 
ΔΕΙΤΕ   ΕΔΩ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου